Q&A

Praktiska utställarfrågor & svar

• Ska monterytan betalas i samband med ansökan?
Nej. Betalning av monterytan är aktuell först då du erbjudits och accepterat ett deltagande.

• Vad är Expostart och vad ingår i avgiften?
Expostart är en obligatorisk avgift som inkluderar att du som designer/designgrupp får produkterna/tjänsterna nedan: 

Vägg: gråmålade (NCS S3502-G) skiljeväggar mot montergranne.
Matta: en ljusgrå matta.
Belysning: En spotlight per 3 kvadratmeter.
El-uttag: en elanslutning med grenuttag 230 V, 10 A, max 2 000 W.
Tomemballagehantering
Godshantering
Städning inför dag 1
Utställningsförsäkring
Företagsprofil Online
Web-portfolio
Utställarkort: 1 kostnadsfritt utställarkort / 2kvm monteryta.

• Hur kan jag sänka kostanden för mitt deltagande?
Du kan sänka kostande för ditt deltagande genom att välja bort Företagsprofil Online. Det innebär dock att du inte blir sökbar i utställarlistan och besökaren kommer att ha svårare att hitta din monter eller söka upp dig i förväg/efterhand. 

• Jag skulle vilja hålla en föreläsning/presentation, är det möjligt?
Vänligen kontakta oss på furniutrefair@stockholmsmassan.se så ska vi se över möjligheten. 

• Jag har en film jag skulle vilja dela/spela upp, är det möjligt?
Vänligen kontakta oss på furniutrefair@stockholmsmassan.se så ska vi se över möjligheten. 

• Hur uppdaterar jag mitt företagsnamn?
Det hjälper vi dig med. Vänligen kontakta oss på furniutrefair@stockholmsmassan.se så uppdaterar vi enligt ditt önskemål. 

• Hur uppdaterar jag min ”Företagsprofil Online”?
Det gör du genom att logga in på ditt konto som du når via Utställarportalen. Användarnamnet är den mailadress som du använde vid registrering/anmälan av monteryta. 

• Hur förtullar jag mina produkter?
Du använder dig av ”temporary admission” – ATA carnet,  vilket huvudsakligen tillåter tullfri, tillfällig import av varor i upp till ett år. Vänligen besök www.tullverket.se för mer information kring vad om gäller för just dig.

• När kan jag skicka mina produkter?
Produkterna lagras kostnadsfritt hos Stockholmsmässan om de anländer 1 till 2 dagar före officiell inflytt. De körs sedan ut till din monter under inflyttningen. Vänligen kontakta vår Logistikavdelning om du önskar mer information logistik@stockholmsmassan.se

• Vart skickar jag produkterna?
Stockholmsmässan - Godsmottagning
Stockholm Furniture & Light Fair
Företag/ditt namn
Monternummer
Parkeringsvägen 10
125 30 Älvsjö

• Får jag ha personal i min monter?
Absolut. Du har rätt till 1 utställarkort/2kvm monteryta. Om du önskar fler utställarkort är kostnaden 240sek/kort ex. moms och de beställs via din sida på Utställarportalen.

• Vilken färg har väggarna?
Väggarna mot montergranne är gråmålade (NCS S3502-G). Du är dock fri att måla väggarna i valfri färg men du är då ansvarig för att återställa dessa. Om du beställer målning som en tjänst från Stockholmsmässan ingår återställning i kostnaden.  

• Vilken färg har mattan på golvet?
Mattan som ingår i ditt monterpaket är ljusgrå. Du kan dock avlägsna mattan eller lägga in en egen. Eventservice kan hjälpa dig om du önskar köpa denna tjänst.

• Kan jag hänga mina armaturer?
Ja. Behöver du upphängning med vajer är det dock viktigt att du beställer detta före den 6 januari 2022. Då behöver också Eventservice få en måttsatt ritning på vart dessa vajrar ska placeras, vad som avses hängas, vilket tyngd och på vilken höjd. 

• Hur stor vikt klarar väggarna?
Varje väggmodul klarar en vikt om maximalt 5kg. Avser ni fästa tyngre hyllor eller behöver göra större hål så behöver ni beställa en exponeringsvägg. Detta kan Eventservice hjälpa till med.

• Var sitter eluttagen?
Eluttagens position är valbar. De är ursprungligen placerade på golvet men du kan också få elektricitet från taket mot en extra kostnad. Eventservice kan hjälpa dig med detta.
 

Om du har en fråga som du inte fick svar på här ovan, maila oss gärna så hjälper vi dig!