Stockholm Furniture & Light Fair 2020

Utställarnas förväntningar inför Stockholm Furniture & Light Fair 2023

Äntligen öppnar vi igen! Vi ser fram emot ett starkt Furniture & Light Fair 2023 - och är glada över det starka intresset från branschen med både utställare och besökare som ser fram emot att presentera nyheter, innovativa lösningar och knyta nya kontakter.

Vi har intervjuat några deltagande utställare om förväntan och förhoppningar inför återöppnandet av Stockholm Furniture & Light Fair.

STRING FURNITURE
Intervju med Bo Hellberg - marknadschef, String Furniture

Vad har ni för mål med att ställa ut på mässan?
- Vårt främsta mål är att lansera en helt ny produkt i vårt sortiment, ett nytt varumärke. Produkten har sin egen designhistoria från 50-talet, med ett känt designernamn. Vi har utvecklat en ny version, i moderna material, tillsammans med två välkända svenska designers.Allt kommer att avslöjas i februari!
 
Hur förbereder ni er och era medarbetare inför att ställa ut på mässan?
- Vi är väldigt måna om att utveckla ett koncept för varje utställning, som visar vårt varumärke, våra nyheter och existerande sortiment. Det är ett stort fokus och vi planerar och arbetar med våra kreatörer och stylister för att det ska blir rätt. Parallellt går vi igenom målsättning och nyckelbudskap med våra medarbetare inför mässan. Både dom som är på plats och de som stannar hemma, hela teamet är involverat.
 
Vilka ser ni mest fram emot att få träffa?
- Alla! Det blir fantastiskt att få komma tillbaka efter pandemin och träffa alla igen!
 
Vilken typ av möten önskar ni att ha på mässan?
- Självklart vill vi presentera våra nya produkter, som vi är väldigt stolta över. Men det finns andra viktiga diskussioner, exempelvis kring hållbarhet. Både i egenskap av produkter som har en beständig och varaktig design, men också i materialval och tillverkning. 
 
Vilket är ditt bästa tips till nya utställare?
- God och intressant design och nyheter är självklart A & O. Men tänk på att mässan har en väldigt hög visuell ljudnivå, det är många varumärken, nyheter, idéer och tankar. Jag tror man bör skapa ett enkelt och tydligt budskap som rimmar väl med produkter och sortiment. 

NIKARI
Intervju med Johanna Vuorio - CEO, Nikari (enbart på engelska)

What is your goal with attending the fair?
- We wish to meet new and old customers, agents and friends from all over the world in Stockholm: it is good to know that the visitors are all especially interested in Nordic design. Normally we also set some specific, detailed goals that might be very small or quite ambitious. In case one can ”tick the boxes” on the list very early on at the fair, the whole event can be considered a success. 

How do you prepare yourself and your employees for the participation?

- Naturally we need to design our stand and manufacture the products well in advance. Very often there are also news to share; new products that we are very happy to publish. Our employees know the new products well but we still go through everything before the fair begins. Very often there are also events in the city that we’ll participate in one way or another. 
 
Who are you looking most forward to meet?
- Hmmm, everyone: it is always great to see old friends again, especially now after the isolated pandemic years, but at the same time it is exciting to meet new people interested in our collections. 

What kind of meetings do you wish to achieve at the fair?

- The nice thing about fairs is the possibility to concentrate on the moment at hand. You cannot think about all the emails that are waiting, or unfinished tasks – your job is to communicate with people who visit the stand. With the new visitors it is important to tell the story of the brand and its products quite efficiently with the esthetics of the surrounding products, together with testing and touching the furniture, fabrics or rugs. There are also before-agreed meetings with for example interior designers and dealers, where we need to talk about something particular in detail. Our aim is to achieve various different meetings during the days.

Can you recall a previous meeting at Stockholm Furniture & Light Fair that ment a lot to you or your business?

- Sure, I can recall many! Maybe the most memorable fair is the first one we attended with Nikari in 2012 – feeling very nervous and excited at the same time. I remember a comment from one of the first visitors, which was ”Why and how didn’t I know about you before?” and after that we were happy to enjoy fruitful conversations and very positive feedback throughout the intense fair week.