STRING FURNITURE
Interview with Bo Hellberg - Chief Marketing Officer, String Furniture (only in swedish)
Vad har ni för mål med att ställa ut på mässan?
- Vårt främsta mål är att lansera en helt ny produkt i vårt sortiment, ett nytt varumärke. Produkten har sin egen designhistoria från 50-talet, med ett känt designernamn. Vi har utvecklat en ny version, i moderna material, tillsammans med två välkända svenska designers.Allt kommer att avslöjas i februari!
Hur förbereder ni er och era medarbetare inför att ställa ut på mässan?
- Vi är väldigt måna om att utveckla ett koncept för varje utställning, som visar vårt varumärke, våra nyheter och existerande sortiment. Det är ett stort fokus och vi planerar och arbetar med våra kreatörer och stylister för att det ska blir rätt. Parallellt går vi igenom målsättning och nyckelbudskap med våra medarbetare inför mässan. Både dom som är på plats och de som stannar hemma, hela teamet är involverat.
Vilka ser ni mest fram emot att få träffa?
- Alla! Det blir fantastiskt att få komma tillbaka efter pandemin och träffa alla igen!
Vilken typ av möten önskar ni att ha på mässan?
- Självklart vill vi presentera våra nya produkter, som vi är väldigt stolta över. Men det finns andra viktiga diskussioner, exempelvis kring hållbarhet. Både i egenskap av produkter som har en beständig och varaktig design, men också i materialval och tillverkning.
Vilket är ditt bästa tips till nya utställare?
- God och intressant design och nyheter är självklart A & O. Men tänk på att mässan har en väldigt hög visuell ljudnivå, det är många varumärken, nyheter, idéer och tankar. Jag tror man bör skapa ett enkelt och tydligt budskap som rimmar väl med produkter och sortiment.